Τι είναι οπτική ταυτότητα και γιατί είναι σημαντική;

Αυτό που ακούμε συνεχώς από τους πελάτες μας είναι ότι θέλουν να διαφέρουν από τον ανταγωνισμό. Για να το πετύχουν όμως αυτό χρειάζεται συνεχή προσπάθεια, παρακολούθηση αλλά και κατανόηση της αγοράς και φυσικά υπομονή. Αυτά που διαφοροποιούν την κάθε επιχείρηση μπορεί να είναι πολλά πράγματα. Το θέμα είναι να τα βρούμε και να τα προωθήσουμε. Ένα από αυτά τα πράγματα είναι η οπτική ταυτότητα. Τι ακριβώς όμως είναι αυτό και πόσο σημαντικό είναι για τη δική σας επιχείρηση;

Ο σχεδιασμός των γραφιστικών βελτιστοποιεί τις προσπάθειες μάρκετινγκ που κάνουμε σε όλα τα κανάλια και αποτελεί το κλειδί για τη δημιουργία μιας επαγγελματικής επωνυμίας για τους πελάτες μας. Το να είναι κάποιος συνεπής σε μια στρατηγική μάρκετινγκ επιτρέπει στην επωνυμία του να αναγνωρίζεται εύκολα από τους πελάτες του και με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες του μπορούν εύκολα να εξοικειωθούν με αυτό που έχει να τους προσφέρει η κάθε εταιρεία. Η άνεση η οποία προσφέρεται στους πελάτες μέσω του σταθερού μάρκετινγκ θα οδηγήσει τελικά σε αξιοπιστία. Η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει μια ισχυρή οπτική βάση για να γνωστοποιεί με αυτοπεποίθηση την τεχνογνωσία της ώστε να αποπνέει εμπιστοσύνη. Αυτό επιτρέπει στους πελάτες σας να αλληλεπιδρούν πιο συχνά με την επιχείρηση σας οδηγώντας σε ισχυρότερες και ουσιαστικότερες σχέσεις.

Ας δώσουμε τον λόγο όμως στην Ιωάννα Χριστιανού, τη γραφίστρια της Followed η οποία με τις γνώσεις της οπτικοποιεί όλες τις ιδέες με τον δικό της μοναδικό τρόπο και τις δίνει ζωή. Χωρίς την Ιωάννα είναι σαν να λείπουν τα μάτια του γραφείου.
Τώρα θα απαντήσει σε κάποιες από τις πιο συχνές απορίες σας σχετικά με την οπτική ταυτότητα.

Τι είναι η οπτική ταυτότητα ή αλλιώς “Branding”?

Αρχικά είμαι πολύ χαρούμενη που έχω την ευκαιρία να μιλήσω για ένα τόσο σημαντικό θέμα. Άσχετα με το γεγονός ότι αποτελεί τη δουλειά μου, αυτό που θα συζητήσουμε είναι ένα πολύ σημαντικό και πρέπει όλες οι επιχειρήσεις να το λαμβάνουν υπόψη.

Το brand ή εμπορικό σήμα χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο μεθόδων μάρκετινγκ και επικοινωνίας που βοηθούν στο να διακρίνεται μια εταιρεία από τους ανταγωνιστές της και να δημιουργεί μια ξεχωριστή εντύπωση στο μυαλό των πελατών. Η επωνυμία είναι αυτό που χρειάζεται η επιχείρησή σας για να τραβήξει την προσοχή του ιδανικού πελάτη. Είναι αυτό που χρειάζεστε για να ξεχωρίσετε, να επηρεάσετε και να οδηγήσετε την επιχείρησή σας στο επόμενο επίπεδο. Με άλλα λόγια, εάν θέλετε η επιχείρησή σας να πετύχει, η οπτική ταυτότητα δεν είναι διαπραγματεύσιμη.

Γιατί, λοιπόν, το branding είναι τόσο σημαντικό;

Αρχικά βοηθά να ξεχωρίζετε από τον ανταγωνισμό. Το brand σας βοηθά να προσδιορίσετε τους τρόπους με τους οποίους είστε διαφορετικοί και μοναδικοί, ενώ ταυτόχρονα τονίζει τις αξίες της επιχείρησης σας δείχνοντας στους πελάτες γιατί πρέπει να συνεργάζονται μαζί σας αντί για τους ανταγωνιστές σας. Επιπλέον, χτίζει την αναγνώριση της επωνυμίας. Εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία, πρέπει να είστε αναγνωρίσιμοι. Η σωστή επωνυμία (συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού ενός λογότυπου, ιστότοπου και άλλων στοιχείων επικοινωνίας) βοηθά να δημιουργήσετε ένα ξεχωριστό στυλ και αυξάνει την αναγνώριση της επωνυμίας σας στην αγορά. Επιπρόσθετα, δημιουργεί μια αίσθηση συνέπειας για τους πελάτες σας. Για να επιτύχει η επιχείρησή σας, πρέπει να παρέχετε μια συνεπή εμπειρία στους πελάτες σας που να αλληλεπιδρά με την επωνυμία σας, είτε μέσω του ισοτόπου σας, είτε ακολουθώντας τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι πολύ σημαντικό η επωνυμίας σας να αποπνέει την ίδια αίσθηση με συνέπεια σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας που δραστηριοποιείται. Τέλος, δημιουργεί μια σύνδεση με το κοινό σας και το μετατρέπει σε πιστούς σας πελάτες. Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι αυτές που ενισχύουν μια συναισθηματική σύνδεση με το κοινό τους. Αυτή η συναισθηματική σύνδεση είναι αυτό που μετατρέπει τον πελάτη να είναι ενθουσιασμένος με την επωνυμίας σας. Βοηθάει να συνδεθείτε με το κοινό σας σε βαθύτερο επίπεδο και να δημιουργήσετε μια αίσθηση αφοσίωσης στην επωνυμία σας.

Ποια είναι όμως τα στοιχεία που αποτελούν την οπτική ταυτότητα;

Πρώτο και κυριότερο είναι το λογότυπο. Το λογότυπό σας είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας και ο σχεδιασμός του λογοτύπου σας είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό branding που θα κάνετε για την επιχείρησή σας. Έπειτα είναι οι οδηγίες οπτικής ταυτότητας (Brand guidelines). Οι οδηγίες της οπτικής ταυτότητας περιέχουν όλα τα στιλιστικά στοιχεία της επωνυμίας σας, συμπεριλαμβανομένης της παλέτας χρωμάτων, των γραμματοσειρών και ενός περιγράμματος της φωνής της επωνυμίας σας. Όλα τα παραπάνω ενσωματώνονται σε ένα έγγραφο που θα αντικατοπτρίζει και θα υποστηρίζει τους επιχειρηματικούς σας στόχους, θα σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές, θα σας συνδέει με τους πελάτες και θα προκαλεί ιδέες για μελλοντικές καμπάνιες μάρκετινγκ. Δε θα μπορούσα φυσικά να παραλείψω τον ιστότοπο. Ο σχεδιασμός του ισοτόπου σας είναι επίσης ένα βασικό βήμα καθιέρωσης επωνυμίας. Ο ισότοπος σας θα πρέπει να είναι οπτικά ελκυστικός, εύχρηστος και το πιο σημαντικό από όλα αντικατοπτρίζει ποιος είστε ως brand. Τέλος, σημαντικό ρόλο παίζουν ο Σκοπός, το όραμα και οι αξίες της επωνυμίας σας. Η δήλωση του σκοπού και οι αξίες της επωνυμίας σας αποτελούν το θεμέλιο για την επωνυμία. Σκεφτείτε το όραμα σας με μια σύντομη δήλωση/φράση που καθορίζει την παρούσα κατάσταση και τον σκοπό της επιχείρηση σας.

Ιωάννα σε ευχαριστούμε πάρα πολύ! Τώρα πλέον οι αναγνώστες σίγουρα αντιλαμβάνονται πολύ περισσότερα πράγματα από ότι πριν διαβάσουν τη συνέντευξη σου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την οπτική ταυτότητα και για τη δημιουργία της δικής σας οπτικής ταυτότητας μπορείτε να μας στείλετε e-mail στο lap@followed.gr ή να μας καλέσετε στο 2310 345 998. Ακόμη μπορείτε να επισκεφθείτε και την ιστοσελίδα μας www.followed.gr και να δείτε κάποιες από τις τελευταίες συνεργασίες μας.

Χτίζοντας την επωνυμία της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο: Ποιοι είστε και γιατί οι άνθρωποι πρέπει να ενδιαφέρονται για εσάς;

Mε τη μαζική ψηφιοποίηση που αντιμετωπίζουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, πολλοί αντιμετωπίζουν μια νέα πραγματικότητα καθώς πρέπει να «ξαναχτίσουν» την επωνυμία τους για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Ας ακούσουμε τι έχει να πει ο Petter Hederstedt, ιδρυτής της Followed Digital Agency σχετικά με τη δημιουργία επωνυμίας και να δούμε τι μπορεί να προτείνει στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ώστε να μεταφέρουν την επιχείρηση τους ψηφιακά!

Αν και η πλειοψηφία των ιδιοκτητών επιχειρήσεων πιστεύει ότι η ύπαρξη επωνυμίας που να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό είναι πολύ σημαντική, πολύ συχνά βλέπουμε επιχειρήσεις που δεν το κάνουν. Πολλές επιχειρήσεις ξοδεύουν πολλά χρήματα για να κατευθύνουν τις πωλήσεις απευθείας, αλλά χωρίς να κάνουν τις απαραίτητες κινήσεις για να εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμη επιτυχία. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις είναι συνήθως απογοητευτικές. Όταν αρχίζουμε να συνεργαζόμαστε με έναν νέο πελάτη, υπάρχουν μερικές σημαντικές ερωτήσεις σχετικά με τον πυρήνα της επιχείρησης που χρειάζονται απαντήσεις για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης ψηφιακής στρατηγικής.

Εντάξει λοιπόν, από πού ξεκινάμε;

Το πρώτο είναι: Ποιοι είστε και γιατί πρέπει να νοιάζονται οι άνθρωποι για εσάς; Αυτό μπορεί να ακούγεται ασήμαντο, αλλά είναι ζωτικής σημασίας όσον αφορά τον καθορισμό του τρόπου με τον οποίο θέλετε να σας βλέπει ο κόσμος. Συνήθως θέτουμε στους πελάτες μας την ίδια ερώτηση που έχει πει ο ιδρυτής της Amazon Jeff Bezos σχετικά με μια επωνυμία: Τι θέλετε να λένε οι άνθρωποι για εσάς όταν δεν είστε στο δωμάτιο;

Ταυτόχρονα, πρέπει επίσης να καταλάβετε τι θέλει και χρειάζεται ο πελάτης σας. Το μήνυμα που μοιράζεστε στο διαδίκτυο πρέπει να είναι συνεπές με την επιχείρησή σας και κατάλληλο για τον πελάτη-στόχο σας. Κατ ‘αρχάς, πρέπει να καταλάβετε ποιος είναι ο πελάτης-στόχος σας, πού συχνάζουν και πώς θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί σας.

Κατανοητό και πολύ ενδιαφέρον! Τι ακολουθεί;

Όταν έχετε καθορίσει πώς θέλετε να γίνει αντιληπτή η ταυτότητα της επιχείρησης σας, είναι σαν να έχετε δώσει μια υπόσχεση στους πελάτες σας. Τώρα, όλο το υλικό μάρκετινγκ σας – από τα χρώματα του λογότυπου σας έως το περιεχόμενο του ιστότοπού σας – πρέπει να αναπτυχθεί ως συντήρηση αυτής της υπόσχεσης. Αυτά που δημοσιεύετε στο Facebook, Instagram ή στο LinkedIn πρέπει να συνάδουν με αυτό το μήνυμα. Σε αυτό το στάδιο η επωνυμία σας γίνεται το κέντρο για τις διαφημιστικές σας καμπάνιες. Επιπλέον, οι διαφημίσεις σας θα είναι ακόμη πιο αποτελεσματικές, καθώς θα έχετε ένα σαφές μήνυμα που θα μεταδίδετε.

Εντάξει, οπότε ορίζουμε πρώτα το μήνυμά που θέλουμε να περάσουμε και στη συνέχεια, δημιουργούμε μια στρατηγική μάρκετινγκ για να επικοινωνήσουμε αυτό το μήνυμα. Τι συμβαίνει μετά;

Το κλειδί εδώ είναι να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη. Οι πελάτες σας δεν πρέπει πλέον να βλέπουν την επωνυμία σας ως υπόσχεση αλλά ως πραγματικότητα. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να είστε συνεπής. Η συνέπεια είναι συχνά το πιο δύσκολο μέρος, αλλά αυτό που δίνει τις μεγαλύτερες ανταμοιβές. Με την πάροδο του χρόνου, μια καλά διαχειριζόμενη επωνυμία σταματά να γίνεται υπόσχεση της εταιρείας και γίνεται όλο και περισσότερο προσδοκία των πελατών. Με άλλα λόγια, η επικοινωνία της επωνυμίας δεν έχει ιδιαίτερο νόημα εάν η επιχείρηση δεν κινείται σύμφωνα με την υπόσχεσή της.

Αυτό είναι η βάση. Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα, επικοινωνήστε μαζί μας!

E-shop στην εποχή του COVID-19

Λόγω της πανδημίας COVID-19, η μετάβαση από off-line σε on-line γίνεται πιο γρήγορα από ποτέ. Ο Βασίλης, ο ειδικός μας στα e-shops, είναι εδώ για να απαντήσει σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με το πώς να ξεκινήσετε με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Εάν έχετε απορίες σχετικά με το πώς να ξεκινήσετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, αυτά τα 4 λεπτά είναι μια επένδυση χρόνου που θα σας φανούν πολύ χρήσιμα!

Followed 360 tours

Το ΠΡΙΝ και το ΜΕΤΑ αποκτούν νέο νόημα σε μία περιήγηση 360°. Είναι θαυμάσια όταν τη βλέπεις και εξαιρετική για χρήση στα Κοινωνικά Δίκτυα. Όταν μάλιστα χρησιμοποιείς ένα ζευγάρι VR γυαλιά, τότε είναι η απόλυτη εμπειρία.

“A wonderful company”

”A wonderful company”, ”Fast”, ”Efficient”. Αγαπητή Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, με ακόμη περισσότερο ενθουσιασμό συνεχίζουμε τη συνεργασία μας μαζί σας. Ευχαριστούμε θερμά για τα υπέροχα λόγια σας!

”Best Digital & Social Media Diploma in Greece”

Χθες είχαμε τη τιμή να είμαστε ομιλητές στο εργαστήριο διαχείρισης περιεχομένου που διοργανώνει το πρόγραμμα KnowCrunch Digital & Social Media. Ήταν δημιουργικό, με πολύ έμπνευση και ρεαλιστικό. Εντυπωσιαστήκαμε από τα αποτελέσματα και τις παρουσιάσεις των 40 μαθητών που συμμετείχαν. Συγχαρητήρια σε όλους!

Έχετε δοκιμάσει ποτέ 360°;

Αυτό το καλοκαίρι δημιουργήσαμε αρκετές 360 φωτογραφίες και βίντεο, εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, κατασκευάσαμε εικονικές περιηγήσεις και αναλύσαμε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με αυτόν τον νέο τύπο προβολής. Το αποτέλεσμα; Διπλάσια έως και τριπλάσια αύξηση αλληλεπίδρασης. Ακούγεται ενδιαφέρον; Είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε.

Projects Summer 2018

Για όλους τους (καλοκαιρινούς) εποχικούς συνεργάτες μας: λίγη έμπνευση από ό,τι κάναμε αυτό το καλοκαίρι, και ιδέες για τον επόμενο χρόνο. Εάν θέλετε να ξεκινήσετε ήδη το πλάνο σας, σας περιμένουμε.

83rd annual TIF Helexpo

Εάν είστε ιδιαίτερα απασχολημένοι ή σας είναι δύσκολο να επισκεφθείτε την 83η Δ.Ε.Θ., μην ανησυχείτε. Εμείς ήμασταν εκεί και είναι χαρά μας να σας μεταφέρουμε οτιδήποτε νέο και χρήσιμο για το Ψηφιακό μάρκετινγκ.

Followed

By continuing to use this website, you agree to our cookies policy. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close